Koniec jachtowego sezonu to dla właścicieli łódek odpowiednia chwila, żeby się zająć zabezpieczeniem sprzętu i jego zakonserwowaniem przed zimą. Dotyczy to zarówno kadłuba jachtu, jak też wyposażenia, które na nim się znajduje, na przykład zaburtowego silnika. Podczas normalnego pływania z tego typu silników dość rzadko się korzysta, ale bardzo się one przydają przy wszelkich manewrach portowych czy przy jakimś zagrożeniu. Jednak mimo tego, że nie używa się ich często, to przynajmniej raz w roku powinny zostać przeglądnięte dokładnie przez jakiegoś doświadczonego mechanika.
Większość wytwórców zaleca tego typu serwis silnika gazowego raz w roku, lecz są również części, które sprawdzać należy znacznie częściej. Niektóre z serwisowych czynności wykonać może sam właściciel, jeżeli będzie wiedział jak się za nie wziąć, ale z większością udać się jednak trzeba do autoryzowanego warsztatu.
Ma to o tyle znaczenie, że w czasie takiego serwisu zostaną wymienione wszelkie eksploatacyjne materiały, ale również i zostanie przeprowadzona dokładna kontrola technicznego stanu. Wczesna diagnoza ograniczy przede wszystkim niebezpieczeństwo jakieś bardziej poważnej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych może się wiązać z dość wysokimi kosztami. Dlatego też nie można zapominać o tym, szczególnie że na zrobienie serwisu będzie parę długich zimowych miesięcy. Systematycznie kontrolowany sprzęt na pewno się odwdzięczy płynną i wydajną pracą, a także tym że nie zawiedzie w sytuacjach, kiedy okaże się być potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+