Efektywne i skuteczne prowadzenie swojej firmy zależy od wielu różnych rzeczy, nad którymi trzeba cały czas trzymać pełną kontrolę. Niezbędne będzie też podejmowanie różnych decyzji, od których niekiedy będzie zależała przyszłości firmy, dlatego niezwykle istotne będzie to, aby jednak mieć na czym te decyzje opierać. Firmy wykorzystują do tego najróżniejsze informacje, zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne. Do tych pierwszych się zaliczają wszelakie analizy i raporty sprzedażowe, jakie są wykonywane w oparciu o informacje z poszczególnych transakcji. Niejednokrotnie zatrudniane są też do tego niezależne firmy konsultingowe, które się zajmują realizacją różnego rodzaju badań.
Przeważnie firmy się decydują na rynkowe oraz marketingowe, które przez wiele osób traktowane są jako takie same. A jednak jest między nimi sporo różnic, o których warto wiedzieć, jeśli będzie się chciało je prawidłowo interpretować. Jeśli wykorzystane bowiem one zostaną do podejmowania istotnych decyzji związanych z rozwojem czy inwestycjami, to należy dokładnie wiedzieć, co one oznaczają. Trudne do interpretacji czy wykonania są badania rynku, lecz bardzo dużo mogą one powiedzieć o tym, jak konkretna firma funkcjonuje w skomplikowanych mechanizmach rynkowych. Podczas tego typu badań są między innymi analizowane zjawiska podaży i popytu, preferencje i zachowania klientów, ale też trendy w mechanizmach kształtowania się cen.
Mogą też dostarczyć cennych informacji w temacie procesów dystrybucji, co pozwoli zaplanować odpowiednie działania. Za to badania marketingowe powiązane są ściśle ze sprzedażą, i trzeba je interpretować wspólnie. Ich podstawowym celem jest ocenienie tego, jak konkretna firma prezentuje się na rynku i jaką pozycję tam zajmuje. Analiza wyników sprzedaży, wizerunku danej marki czy zweryfikowanie skuteczności prowadzonych działań marketingowych to jedynie część elementów takich badań. Można dzięki nim po pierwsze ocenić miejsce, w którym znajduje się biznes, a także zaplanować odpowiednie działania w celu umocnienia i poprawienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+