Projektowanie katalogów jest znaczącym aspektem wszelkiej firmy, jaka wykorzystuje katalogi do wprowadzania na rynek oraz sprzedaży swoich produktów. Przyzwoicie inżynieryjny katalog stron może pomóc w powiększeniu sprzedaży i świadomości marki, a źle zaprojektowany katalog może zniechęcić ewentualnych konsumentów – projektowanie katalogów. W trakcie projektowania katalogu przynależy wziąć pod uwagę parę kluczowych elementów, w tym układ, typografię, obrazy i zawartość.
Układ katalogu ma obowiązek być przejrzysty, klarowny i bezproblemowy w nawigacji, ze spójnym projektem w całym tekście. Ułatwi to konsumentom odszukanie poszukiwanych artykułów i powiększy prawdopodobieństwo, iż dokonają zakupu. Typografia to następny znaczący aspekt projektowania katalogu. Tekst powinien być prosty do odczytania oraz zrozumienia, z jednolitą czcionką oraz rozmiarem stosowanym w całym katalogu.
Pomoże to stworzyć poczucie jedności i profesjonalizmu, co może mieć nadrzędne znaczenie w budowaniu zaufania z konsumentami. Co więcej kreatywne wykorzystanie typografii może pomóc w zwróceniu uwagi na określone artykuły czy też sekcje katalogu. Obrazy są także ważnym aspektem projektu katalogu. Wysokiej jakości solidne fotografie towarów mogą zachęcać kontrahentów i zwiększać ich prawdopodobieństwo zakupu.
Co więcej obrazy mogą służyć do podkreślenia istotnych cech artykułu, takich jak rozmiar czy kolor. Zawartość katalogu jest także istotnym aspektem projektu katalogu. Katalog powinien być informacyjny oraz atrakcyjny, dostarczając kontrahentom wszystkich informacji potrzebnych do podjęcia świadomej decyzji. Obejmuje to opisy produktów, informacje o cenach oraz recenzje klientów. Dodatkowo katalog powinien być prosty do zrozumienia oraz nawigacji, z jasnymi nagłówkami i podtytułami, które ułatwiają klientom odszukanie poszukiwanych informacji. Oprócz tych kluczowych elementów istnieje też kilka bardzo dobrych praktyk, o których należy pamiętać podczas projektowania katalogu. Na przykład ważne jest, żeby w trakcie tworzenia katalogu wziąć pod uwagę grupę docelową, ponieważ pomoże to upewnić się, iż projekt oraz treść są dostosowane do ich wymogów oraz zainteresowań.